top of page
  • Writer's pictureZuza Azur

Ako získať víza do USA na 6 mesiacov - Detailný postup krok za krokom

Updated: Apr 4, 2019


V tomto článku sa dozvieš kompletné detailné informácie o tom, čo potrebuješ na to, aby si získal víza do USA, ako prejsť pohovorom na ambasáde, kde sa registrovať a aké dokumenty k tomu budeš potrebovať.


Tieto turistické víza B2 ti umožňujú zostať na území USA pol roka od dátumu vstupu, nie od dátumu udelenia. Doba 6tich mesiacov sa začína odpočítavať od vstupu cez letiskovú imigráciu. Havajské ostrovy aj Aljaška patria k USA (ak by niekto nevedel).

Majú dobu platnosti 10 rokov. Vláda ti tieto víza môže kedykoľvek zrušiť, ak urobíš nejaký priestupok. Tiež ťa môžu kedykoľvek z krajiny vyhostiť. To sa stáva len v extrémnych prípadoch.

Pred vypršaním 6 mesiacov si môžeš požiadať o predĺženie víz na ďalších 6 mesiacov priamo z USA. Na všetko musíš mať samozrejme dobrý a silný dôvod. Stojí to skoro $300, ktoré zaplatíš na pošte a oni ti za to dajú malé potvrdenie. Originál musíš pridať k tvojim dokumentom do obálky aby videli, že si to zaplatil. Kópiu si určite nechaj. Musíš opäť doložiť všetky dokumenty, ktoré budú potrebné, vytlačené a v obálke poslať. Urob to minimálne mesiac pred vypršaním víz. Ak to pošleš tesne pred vypršaním tvojho dátumu, bude im jasné, že len naťahuješ čas a nemusia ti to z tohto dôvodu uznať. Toto sa priamo dozvieš aj na ich oficiálnych stránkach.

Čakacia lehota na ich odpoveď je 2 - 3 mesiace, počas ktorých si v krajine stále legálne. Ak ti víza neuznajú, máš niekoľko (3/4 - nie som si istá) týždňov na opustenie krajiny.

Ak ti víza nepredĺžia, automaticky sa ti rušia aj tie, o ktoré si bojoval na ambasáde. To je risk, ktorý musíš podstúpiť. Ak toto riskovať nechceš, môžeš z krajiny vycestovať a vrátiť sa naspäť, na imigrácií na letisku sú na toto ale obzvlášť hákliví a môžu ťa vystaviť nepríjemnému výsluchu, ktorý môže trvať aj niekoľko hodín a skontrolovanie celej tvojej batožiny, prípadne mobilu.

Najdôležitejšia otázka pre nich je tá, či v krajine plánuješ pracovať, alebo či si pracoval (načierno). Práve preto musíš mať dobrý dôvod na to, prečo tu chceš zostať tak dlho a ako si to financuješ. Musíš doložiť súčastný výpis z účtu, prípadne dôkazy o tom, že pracuješ online a máš stály príjem z tvojej krajiny. Čím viac dokumentov, tým lepšie. Samozrejme všetky relevantné.

Na tieto víza už ESTU nepotrebuješ. ESTA sú základné turistické víza, ktoré potrebuješ na vstup do USA. Platí na max 3 mesiace, nesmieš prekročiť tento dátum, inak budeš mať problémy s imigračným. Na žiadne turistické víza nesmieš v danej krajine pracovať. ESTU získaš veľmi jednoducho, na oficiálnych stránkach vlády tu https://esta.cbp.dhs.gov/esta/ a za aplikáciu online zaplatíš $14. Dokument ti príde obratom za pár minút. Ten by si mal mať

pri sebe, keď prechádzaš kontrolou na letisku. Splatnosť dokumentu sú 2 roky.

Na pohovor na ambasádu potrebuješ mať pripravené tieto dokumenty :

- dôvod na to, prečo tam chceš zostať tak dlho. Spýtajú sa ťa, prečo ti trojmesačná Esta nestačí.

- financie. Toto musíš mať veľmi silno podložené. To, že tvoji rodičia sú bohatí a budú ťa celý čas financovať je ok, ale nemusí ti to prejsť. Najlepšie je, ak máš online príjem.

Ja som doložila výpis z účtu, online príjem, účty na fotobankách, moju webstránku a Danielov príjem. K výpisu z účtu som doložila dôkaz o Working Holiday z Nového Zélandu, kde som si šetrila (tam sa zarába trošku inak ako na Slovensku), online príjem som doložila vytlačený screen shot môjho profilu na všetkých SK/CZ stránkach, kde robím freelance grafiku + moju licenciu grafika, živnostenský list, hodnotenie klientov aj viditeľný príjem z týchto stránok. Mala som u seba aj dôkaz o tom, že som vyštudovaná grafička (diplom).

- dôvod odísť. Závazky na Slovensku, ak vlastníš dom/byt, dôkaz o tom, ak odtiaľ plánuješ cestovať ďalej, víza do tej krajiny, prípadne letenka, prípadne čokoľvek iné.

Ja som doložila oficiálny dokument od Slovenskej vlády, že som v procese na Working Holiday víza do Austrálie a že tam plánujem letieť rovno odtiaľ. Tento dokument vláda vydá len 100 ľuďom ročne a keď ho mám, som už v podstate na pol ceste tam. Letenku som nepotrebovala, pretože je to až za pol roka a môj výpis z účtu im stačil (že mám dostatok na to, aby som si potom kúpila letenku). Tiež mi pomohlo to, že som mala pri sebe staré víza zo Zélandu a videli, že často a rada cestujem a že tam nechcem zostať.

- ak tam plánuješ cestovať, urob si detailný itinerár, zisti si všetko čo potrebuješ, nič nenechaj na náhodu. Ak ideš za niekým, zisti si kde presne býva, budú chcieť adresu, v akom vzťahu ste spolu, či ťa bude financovať tento človek, ak áno, jeho výpis z účtu....

Buď pripravený na akúkoľvek otázku, hlavne čo sa týka finančnej situácie. Všetko, o čom budeš rozprávať, by si mal mať doložené dokumentom. V mojom prípade to bolo, čím viac papierov, tým lepšie. Mala som obrovskú zložku a bola som pripravená ako na štátnice.

- ak plánuješ vycestovať s partnerom, požiadajte o spoločný termín a choďte spolu.

Môj priateľ je Čech, takže on bol v Prahe týždeň predomnou. Poslal mi všetky jeho dokumenty, jeho výpis z účtu, online business ktorý mu v tej dobe vynášal, potvrdenie, že mu víza uznali, ja som si doma vytlačila pár našich fotiek z ciest aby videli, že sme naozaj spolu a že spoločne cestujeme.

Keď si myslíš, že si pripravený na pohovor, musíš sa zaregistrovať online a vyplniť formulár DS-160 na stránke

https://ceac.state.gov/genniv/

Oficiálne informácie nájdeš tu http://www.ustraveldocs.com/sk_sk/sk-niv-visaapply.asp

stránka je po slovensky alebo anglicky. V pravom hornom rohu si môžeš zmeniť jazyk, ak to máš po anglicky.

Registrácia aplikácie Online Nonimmigrant Visa Application (DS-160) ti zaberie tak hodinu a pol až dve, ak si správne pamätám, bolo to po anglicky. Musíš si vyplniť detailný profil, dôvod žiadosti, dátum odletu, proste všetko na čo sa ťa potom budú osobne pýtať. Na konci si vyberieš dostupný dátum. Ja som mala už všetky obsadené na mesiac dopredu okrem jedného za pár dní. Čakať tak dlho sa mi nechcelo, ale aj som sa bála ísť tak skoro. Nakoniec som šla a aspoň som to mala rýchlo za sebou.

Za túto aplikáciu online zaplatíš okolo 150 eur.

Do budovy môže prejsť len ten, kto má dohodnutú schôdzku. To znamená, že žiadna psychická podpora - žiadny kamaráti s tebou ísť nemôžu. Prejdeš cez bezpečnostnú búdku, kde necháš mobil, prejdeš kontrolou a pokračuješ do budovy, kde budeš čakať v jednej miestosti spolu s ostatnými a budeš čakať, kým ťa zavolajú k okienku na pohovor.

Ja som mala skôdzku o 14:00. Čakala som dve hodiny kým zavolali moje meno, bola som doslova posledná. Takže som sa dostala na rad až niečo po 16:00. Celý čas som bola neskutočne nervózna a nechápala som, prečo volajú všetkých len nie mňa. Dokonca aj tých, čo prišli dávno po mne. Pozorovala som, ako to 80% ľuďom zamietajú a zvieral sa mi žalúdok. Keď som tam zostala posledná, myslela som, že na mňa zabudli. Navyše mi Dan hovoril, že on šiel na rad presne ako mal dohodnuté, trvalo mu to 5 minút, ukázal všetky dokumenty a mal to. Mne pohovor tiež trval len niekoľko minút, pozreli všetky dokumenty, ťukala niečo do počítača a zobrala si môj pas.

To je dobré znamenie. Ak si na konci zoberie tvoj pas, je jasné, že to máš. Ten si musia nechať, aby ti doň vložili víza a za týždeň ti ho pošlú domov na tvoju adresu. Takže keď mi vrátila všetky moje dokumenty ale pas si nechala, srdce mi poskočilo, pretože som vedela, že to mám. Ak ti ho vrátia, je po všetkom. Ešte som sa jej spýtala, aby som sa uistila, či to mám, ona sa na mňa konečne usmiala a hlavou potvrdila. Z ambasády som vyšla neskutočne šťastná, nemohla som sa prestať usmievať.

Na letisku maj pri sebe niektoré dôležité dokumenty, pretože je možné, že sa ťa napriek vízam budú pýtať na podobné otázky.

Adresa Ambasády: Hviezdoslavovo námestie, 811 02 Staré Mesto, Bratislava


123 views0 comments
instagram-logo.png
NAJNOVŠIE ČLÁNKY
bottom of page