top of page
  • Writer's pictureZuza Azur

Všetko sa mení. Môj život behom posledného mesiaca, marec 2021

Operácia očí, sťahovanie, pozitívna na covid(?), splnený najväčší sen, tetovanie, strata toho najdôležitejšieho, víza do Kanady a cesta do Karibiku. Takto vyzerá môj život za posledný mesiac.



JEDNO VEĽKÉ SKLAMANIE - za laserovú operáciu očí som sa rozhodla celkom spontánne. Veľakrát ma to napadlo, okuliare/šošovky nosím od 7 rokov, a bol by skvelý pocit ráno vstať a hneď vidieť svet jasno. Potápať sa a vidieť do ďiaľky. Ešte v Čechách som si zo zvedavosti googlila kliniky. Tá najlepšia Geminy má pobočku v Ostrave a akurát majú neuveriteľné zľavy. Tak som si tam zavolala, pani ma hneď objednala a ja som po telefonáte zostala trochu v šoku, že za týždeň idem na operáciu. Normálne sa čaká aj niekoľko mesiacov, no teraz asi kôli kovidu majú prázdno a operácie robia každú stredu. Predoperačné vyšetrenie som si dala v deň operácie, aby som tam nemusela jazdiť na 2x. To trvalo asi hodinu, 3 rôzne vyšetrenia s 3mi rôznymi doktorkami. Po všetkých vyšetreniach mi oznámili, že mi operáciu urobiť nemôžu. Vraj sa to stáva až príliš často. Mám od narodenia tenšiu vrstvu šošovky a tak by bola operácia nebezpečná. To, že nosím 14 rokov šošovky, vraj moje oko nijak nepoškodzuje a nijak to s tým nesúvisí. Bola som veľmi sklamaná. Už som si predstavovala, ako ráno na Hawaii vstanem a hneď skontrolujem vlny bez toho, aby som musela hľadať okuliare alebo dávať si do oka šošovky. Ako sa budem potápať s otvorenými očami a ako budem v saune vidieť na kamarátku, s ktorou sa rozprávam. Ale tak nejak som to tušila. Mám strašne silnú intuíciu a tá mi celý čas hovorila, že žiadna operácia sa diať nebude. Ale nechcela som si to priznať, a nechcela som, aby som si to nakoniec aj vsugerovala. A tak som si povedala, že to ešte nemusí byť koniec. Skúsim prírodné cesty na zlepšenie zraku. Napr. ajurvéda má svoje vlastné metódy, ktoré určite vyskúšam. Aspoň na to pôjdem prírodnou cestou a budem mať z toho lepší pocit.


JEDNO NEPRÍJEMNÉ PREKVAPENIE - pozitívny test na covid. Keď som odchádzala z Čiech, musela som ísť na test. Ten bol veľmi nepríjemný. Pani bola strašne hrubá a arogantná a strčila mi to do nosa tak, že som myslela, že mi prerazí lebku. Okamžite ma z toho rozbolel ľavý spánok a migréna trvala asi 2 hodiny. (Strčila mi to do ľavej nosnej dierky a mala som potom strašnú migrénu a otupelosť LEN na ľavej časti hlavy a tváre). Už som bola v meste keď mi prišla sms, že antigén test mi vyšiel pozitívny a mám sa vrátiť a podstúpiť kontrolný PCR test. Okamžite, ako mi prišla sms, som vedela, že je to absolútny bullshit. Ani na stotinu sekundy som nezaváhala, že je to totálna blbosť a nieje v celom vesmíre jediná možnosť, aby som bola pozitívna. PCR test som si vyžiadala zo slín. Už nenechám nikoho, aby mi šťuchal do mozgu. Zo slín je to jednoduché, nerobia ti žiadny výter, len napľuješ do fľaštičky a to posielajú do laboratória. V mojom prípade to poslali do Ostravy a výsledok mi prišiel za dva dni. Samozrejme negatívny. Takže koľko ľudí, ktorých testujú LEN antigénom a vyjdu pozitívni, sú skutočne pozitívni?


JEDEN SPLNENÝ SEN - jedna krásna, populárna kafetéria a umelecký obchod v jednom v Jeseníku, v Čechách, zobrala moje šperky, ktoré ručne vyrábam z pravých perál, ktoré zbieram počas svojich ciest po svete. V obchode mám svoju vlastnú vytrínku, hneď vedľa kryštáľov z Konga, Gréckeho vína a ručne robených kožených peňaženiek. Mať pasívny príjem bol vždy môj sen a toto je prvým krokom na ceste za väčšími snami.


SŤAHOVANIE - do doby, kým poletím na Costa Ricu, som sa presťahovala do bytu po starých rodičoch. V byte nikto nebýval 15 rokov, a tak tam bolo veľa práce a spomienok, ale dala som ho (v rámci možností) dokopy a tak si po dlhej dobe kraľujem úplne sama.


TETOVANIE - od kedy som na HAWAII viedla organic henna tattoo shop, a každý deň tetovala hennou a jaguou, premýšľala som nad tým, že tetovať permanentne by ma strašne bavilo. Navyše mi to každý deň navrhovali spokojní zákazníci. A tak som sa v Čechách konečne rozhýbala a šla do tetovacieho salóna na pokec. Tatér akurát na niekom pracoval a tak som to konečne mohla celé pozorovať a pýtať sa na úplne všetko, čo ma napadlo. Strávila som tam 3 hodiny, kecali sme o všetkom a dostala som plno užitočných rád a nápadov. Okrem pasívneho príjmu bude toto niečo, čo môžem robiť všade vo svete a na čo nepotrebujem žiadneho šéfa nadomnou.


STRATA TOHO NAJDôLEŽITEJŠIEHO - veľa vecí sa od januára zmenilo. Veľa radikálnych životných zmien, na ktoré si každý deň zvykám. Stalo sa v mojom súkromí niečo, o čom ešte nie som pripravená písať. Musím sa naučiť žiť trochu inak, ale verím, že ma to dovedie presne tam, kde mám byť.


ROZHÝBANIE UDALOSTÍ - VÍZA DO KANADY A CESTA DO KARIBIKU - tento rok mám už naplánovaný. Už som o tom písala článok. Za chvíľu - v apríli vyrážam sama na niekoľko mesiacov na Costa Ricu, odtiaľ na môj milovaný Hawaii a odtiaľ do Kanady. A tak teraz riešim všetko naraz. Milión papierov, povolení, víza, overovanie dokumentov, letenky, poistenie....v takýchto prípadoch by som si želala asistentku, ktorá by to všetko vybavila za mňa a ja by som len sadla do lietadla. Lenže v realite som tou asistentkou ja. Som ale nesmierne vďačná, že sa veci už rozhýbali a ja konečne zas plánujem svoje cesty okolo sveta.

58 views0 comments

Recent Posts

See All
instagram-logo.png
NAJNOVŠIE ČLÁNKY
bottom of page