top of page
  • Writer's pictureZuza Azur

TOP 5 SKRYTÝCH VODOPÁDOV NA MAUI - HAWAII, KTORÉ TI VYRAZIA DYCH

O Hawaii by som mohla písať romány, keďže je to moje najobľúbenejšie miesto na PLANÉTE. Strávila som tu zatiaľ rok a pol života a intuícia mi hovorí, že sa sem zas v blízkej budúcnosti vrátim dokončiť to, čo som začala.

Aby som moc neodbočovala od témy, dnes som vybrala 5 tajných vodopádov, ku ktorým je ťažké - ak nemožné sa dostať a sú ukryté hlboko v dokonalej tropickej Hawaiiskej džungli.


1. Názov tohto vodopádu nesmiem prezradiť, pretože si to lokálci neželajú. Jediný spôsob, ako sa k nemu dostať je, ak vás k nemu niekto zavedie. Poviem len, že sme sa asi hodinu brodili proti prúdu rieky hlboko do džungle a preliezali klzké balvany, kým sa pred nami v zákrute otvoril tento obrovský kaňon s úžasnou spirituálnou energiou. Pre mňa jeden z top zážitkov z celého roku.



2. WALL OF TEARS Na druhej fotke vidíš Wall of tears, neskutočnú nádheru, ku ktorej sa nedá dostať. Jediná možnosť je vrtulník, alebo - ak máš sťastie a dobrú viditeľnosť - z diaľky ho vidno z WAIHEE RIDGE TRAIL, ktorý takisto odporúčam


fotka stiahnutá z internetu/google images

3. HONOKOHAU FALLS Ďalší vodopád, ktorý som videla len vďaka helikoptére. Je najvyšší na Maui, má 341m a dostal sa aj do filmu Jurský park, ktorý natáčali v údolí KUALOA na OAHU, o ktorom sa tiež dočítate na stránke.



4. WAIMOKU FALLS + SEVEN SACRED POOLS Ok, toto nie je žiadny tajný vodopád, celý trail je ale tak nádherný, že nesmie chýbať na mojom zozname. Toto je total MUST SEE pre každého, kto sa dostane na Maui.


PIPIWAI TRAIL je jeden z najkrajších na ostrove - priamo o tomto traily som napísala samostatný post s kompletnou fotogalériou TU.


Začína sa 7sacred pools, v ktorých som sa ešte stihla okúpať pred tým, ako to pre verejnosť zakázali kôli tragickým flash floods. Pokračuje tropickým rainforestom, uvidíš výhľad naproti MAKAHIKU FALLS, pôjdeš okolo nádherného starého BANYAN TREE, cez bambusový les, cez guava "les" až k obrovskému vodopádu, ku ktorému sa napriek zákazu dá dostať celkom blízko. Ak máš čas a pôjdeš proti prúdu rieky a prelezieš pár balvanov, objavíš zas plno menších vodopádov, kde budeš len ty sám



5. Opäť vám nesmiem povedať jeho názov, poviem len, že je na poslednej zákrute z HANY a vždy po ceste domov do KIHEI som sa tu okúpala. Vedie tu krátka cesta opäť proti prúdu rieky, nieje to ale tak dramatické ako u čísla 1. Na poslednej fotke vidíš džungľu, cez ktorú sa tam ide a tá samotná stojí za to.



Premýšľam, aký to má vôbec zmysel písať sem o vodopádoch, ktorých názvy nemôžem prezradiť. Vďaka tomu ale aspoň vidíš, že lokálci si vážia svoj ostrov, je pre nich posvätný a tak by to malo byť pre každého, kto sem príde. Ak si to zaslúžiš, oni ti ten tajný vodopád ukážu.



51 views0 comments
instagram-logo.png
NAJNOVŠIE ČLÁNKY
bottom of page